Dnes a zítra
30.6 (čt) sk. D 19:00

Obraz Doriana Graye

Balet o dvou dějstvích podle Oscara Wildea

Naše tipy
24.8 (st) sk. - 17:00

Talk show Ivany Plíhalové s Michalem Isteníkem

OPEN AIR KORUNNÍ PEVNŮSTKA

24.8 (st) sk. - 20:00

Splašené nůžky

Jak vy rozhodnete, tak my budeme hrát!

OPEN AIR KORUNNÍ PEVNŮSTKA

25.8 (čt) sk. - 20:00

Starci na chmelu

Když dva jsou jako jeden

OPEN AIR KORUNNÍ PEVNŮSTKA

26.8 (pá) sk. - 20:00

Noc na Karlštejně

Romantická komedie plná známých a oblíbených melodií

OPEN AIR KORUNNÍ PEVNŮSTKA

27.8 (so) sk. - 20:00

Revizor

Žalovat nebudu, ale hlásit se to musí!

OPEN AIR KORUNNÍ PEVNŮSTKA

Repertoár uměleckého sboru Balet

Aniello Mallardo: Obraz Doriana Graye |Balet o dvou dějstvích podle Oscara Wildea
Obraz Doriana Graye V průběhu staletí mnoho umělců prozkoumávalo faustovské téma směňování nesmrtelné duše za světskou moc nebo potěšení. Dorian Gray Oscara Wildea bojuje se svými vlastními démony na neuvěřitelné cestě za poznáním a nakonec objevením toho, co má pro něj v životě skutečnou hodnotu. Téměř obsedantní posedlost naší současné společnosti být mladý a krásný za zdánlivě jakoukoli cenu činí dnes Dorianův boj o to důležitější jako téma tohoto nového baletu. Inscenaci připraví kanadský choreograf a režisér Paul Chalmer.
vstupenky

30.6 (čt)
19:00

vstupenky
od 8.4.2022 detaily
Petr Iljič Čajkovskij: Louskáček - Kouzelný příběh |Vánoční čas plný tajemství
Louskáček - Kouzelný příběh Louskáček je inscenace, která svým tématem na jeviště každého divadla v období Vánoc bezesporu patří. Proto se i naše divadlo rozhodlo pro vás připravit tento nezapomenutelný baletní příběh, a to ve zcela novém kabátě. Diváci se mohou těšit na představení, které je vtáhne do kouzelné vánoční atmosféry, na chvíle s překrásnou hudbou Petra Iljiče Čajkovského, nádhernými kostýmy a pohádkovou scénou. Diváky jistě zaujmou precizní výkony sólistů a dalších tanečníků, kteří tančí s velkým nasazením a chutí. Náš baletní soubor doprovodí orchestr opery a operety Moravského divadla. Přijďte si i vy s námi zpříjemnit zimní čas.
od 5.11.2021 detaily
Jacques Brel, Vladimír Vysockij, Karel Kryl: Sólo pro tři |Brel - Vysockij - Kryl
Sólo pro tři Tři zpívající básníci, tři velcí umělci, tři lidé. Tři různé kultury, osobnosti, osudy. Ač rozdílní v rámci jazyka, hudebního projevu i poezie textů, přesto existuje daleko více toho, co je naopak spojuje. Dnes již klasici, kteří se klasiky stát nechtěli, jako by promlouvali podobnou řečí. Slovy, která tryskají hluboko z nitra hrudníku a která jsou pravdivá tak, jak pravda jen dokáže být. Slovy, která neúnavně rebelují proti násilí, falši a zradě, která nepřestanou vyzdvihovat pravdu, něhu a lásku. Tři nekompromisní bojovníci, z nichž se ani jeden nedožil padesátky. Taneční divadlo s podtitulem Sólo pro tři není čistě narativním příběhem. Spíše jde o obrazy spojující se v jakousi mozaiku, jež je "flashbackem" někoho, kdo se možná jmenoval Jacques, možná Vladimír nebo snad Karel... ale to je vlastně jedno. Tento "kdosi" v sobě nese střípky všech tří a vlastně do určité míry dnes mluví za ně. Obrazy epickými i lyrickými, v duchu ostrého protestu svérázného humoru, jemného patosu, bezbřehého smutku až po vědomí nevyhnutelnosti samoty a smrti. Nespoutaná vnitřní energie, která dává vzniknout něčemu neotřelému a jedinečnému, však zároveň vysává a zabíjí.
od 3.9.2021 detaily
Talentománie
Talentománie Talentománie – představení složené ze dvou odlišných částí! Potěšíme příznivce klasického i moderního tance. V první části uvedeme II. jednání z baletu Labutí jezero. Primabalerína Národního divadla v Praze Nikola Márová přijala pozvání a představí se olomouckému publiku v roli Odetty, za kterou získala Cenu Thálie, společně s dlouholetým tanečním partnerem Michalem Štípou v roli prince a souborem baletu Moravského divadla Olomouc. Druhá část nabídne originální choreografie mladých nadějných talentů, mezi kterými jsou i členové našeho baletního souboru, kteří si na vlastní kůži vyzkoušeli, co obnáší práce choreografa. Je velmi zajímavé sledovat jejich tvůrčí práci, jak každý jedinečně přistupuje ke své choreografii a přináší nové nápady, které přispěly k vzniku tak rozmanitého programu.
od 31.5.2021 detaily
Gabriela Vermelho: Krvavá svatba | Surrealistické taneční divadlo podle F. G. Lorcy
Krvavá svatba Autorská taneční inscenace choreografky Aleny Peškové vznikla na základě stejnojmenného dramatu španělského básníka a dramatika Federica García Lorcy. Autorkou hudby je skladatelka, zpěvačka a hráčka na kvinton Gabriela Vermelho, která se zapojí do inscenace nejen jako hudebnice, ale i jako performerka a stane se komentátorkou a průvodkyní dějem. A jaký je děj této taneční tragédie? Leonardo a jeho milá k sobě cítí silnou lásku a vášeň blížící se až posedlosti. Kvůli nepřízni osudu a nepřejícím vnějším okolnostem spolu však nemohou být. Leonardo se ožení se sestřenicí své milé, nicméně i nadále se spolu tajně schází. I ona si má vzít někoho jiného – jejím ženichem se má stát Leonardův sok ze znepřáteleného rodu. Jejich otcové i bratři zemřeli při vzájemném souboji, v němž se otcové prali o ženu a jejich starší synové o čest. Hned po svatbě však Leonardova milá od svého ženicha utíká a ujíždí s Leonardem pryč. Celá vesnice je pronásleduje a dochází k souboji Leonarda a ženicha, dvou nejmladších zástupců svářících se rodů, kteří se tentokrát bijí o obojí – o ženu i o čest. Krvavá svatba je příběhem, v němž jsou postavy zmítány vášnivými emocemi, příběhem, kde se touha a láska dostávají do ostrého konfliktu s rozumem, morálkou a společenskými konvencemi.
od 7.9.2020 detaily
Adolphe Charles Adam: Giselle |O lásce na první pohled
Giselle Příběh Giselle vznikl na motivy slovanské pověsti o neprovdaných dívkách, které zemřely před svatbou. Tyto dívky se po smrti promění ve víly a v noci se zjevují osamělým chodcům, které utancují k smrti. Smrt před svatbou a následná proměna ve vílu potká i dívku Giselle, která se zamilovala do Alberta. Čeká Alberta stejný osud jako ostatní pocestné bloudící v noci lesem? Nebo se Giselle podaří ho před smrtí uchránit? Hudbu k tomuto slavnému romantickému baletu složil Adolphe Charles Adam. Choreografem a režisérem této inscenace je šéf souboru Michal Štípa, který vytvořil originální choreografii k prvnímu jednání a jeho děj zasadil netradičně do prostředí Olomouce. Druhé jednání je z části nastudováno v klasické verzi podle Jeana Coralliho, Julese Perrota a Maria Petipy a z části má také svou vlastní choreografii M. Štípy.
vstupenky

4.9 (ne)
14:30

vstupenky

12.9 (po)
19:00

vstupenky
od 1.11.2019 detaily
Ludwig Minkus: Bajadéra |Orientální klenot o nešťastné lásce chrámové tanečnice Nikie a vojevůdce Solora
Bajadéra Jeden z nejkrásnějších titulů světové baletní literatury se odehrává v daleké a exotické Indii. Je příběhem nešťastné lásky, duševní rozpolcenosti a žárlivosti: válečník Solor miluje chrámovou tanečnici Nikiu. Rádžou je však donucen k sňatku s jeho krásnou a bohatou dcerou Gamzatti. Nikia je navíc tajně milována i žárlivostí sžíraným veleknězem Bráhmanem. Rádža s Gamzatti odhalí vztah Solora a Nikie a připraví ji úkladně o život, když její sokyně nechá tajně ukrýt do košíku květin jedovatého hada. Zoufalý Solor se snaží uniknout do omamných snů a ve slavné scéně Království stínů se opět setkává se svou vyvolenou Nikií. Balet Bajadéra je výzvou pro každý vyzrálý soubor. Umožňuje vyniknout virtuózním technickým i hereckým dovednostem sólistů a sboru. Velkolepá scéna i přepychové kostýmy pak slibují výjimečný divácký zážitek, který bude patřit k vrcholům celé sezóny. Bajadéra je uváděna na nejproslulejších světových scénách. V České republice byla doposud uvedena pouze dvakrát, a to v Národním divadle v Brně a Praze. Při představeních tohoto vskutku baletního klenotu bude spoluúčinkovat orchestr Moravského divadla v nastudování dirigenta Tomáše Hanáka.
od 22.3.2019 detaily
Ludwig Minkus: Don Quijote |Jeden z nejslavnějších klasických baletů
Don Quijote Minkusův komicky laděný balet Don Quijote je jedním z nejpopulárnějších titulů světového klasického baletního odkazu. Taneční ztvárnění slavného Cervantesova románu bylo poprvé uvedeno v moskevském Velkém divadle v prosinci 1869 v choreografii vynikajícího choreografa Maria Petipy, který se již po dvou letech ke vděčnému titulu vrátil, aby dál propracoval především technickou virtuozitu hlavních rolí. Jeho choreografii pak dotvořil na počátku minulého století Alexander Gorský.
od 4.11.2016 detaily